Data publikacji w serwisie:

Nadnotecki Instytutu UAM w Pile dołączył do grona Innowatorów Branżowej Przedsiębiorczości

Nadnotecki Instytutu UAM w Pile dołączył do grona Innowatorów Branżowej Przedsiębiorczości

Studenci Nadnoteckiego Instytutu UAM w Pile mogą korzystać z innowacyjnego narzędzia do nauki przedsiębiorczości – Branżowych Symulacji Biznesowych. Dzięki platformie edukacyjnej studenci zyskają możliwość podejmowania realistycznych decyzji biznesowych podczas zarządzania wirtualną firmą, a zajęcia związane z zarządzaniem projektami i przedsiębiorczością staną się jeszcze bardziej praktyczne. Platforma wesprze także możliwość realizacji praktyk studenckich.

Pozyskiwanie klientów i partnerów biznesowych, ustalanie cen, zakup urządzeń i materiałów, a nawet zatrudnianie pracowników to zadania, z którymi zmierzą się już niebawem studenci Nadnoteckiego Instytutu UAM w Pile. Współzawodnicząc na wirtualnym rynku ze swoimi koleżankami i kolegami będą mogli przekonać się jak konkurowanie wpływa na prowadzenie własnej firmy.

Wirtualny biznes – realne kompetencje

W wirtualnej rzeczywistości studentki i studenci wcielą się w rolę przedsiębiorców prowadzących firmę usługową, w tym z branży IT. Atrakcyjna forma wizualna, dostępność platformy online oraz wykorzystanie mechanizmów grywalizacji mają za zadanie zaangażować ich w rozgrywkę toczącą się w doskonale odwzorowanych warunkach rynkowych.

- Jesteśmy przekonani, że udział w wirtualnej rywalizacji poprzez Branżowe Symulacje Biznesowe, będzie dla naszych studentek i studentów jednym z ważnych kroków w kierunku własnej działalności gospodarczej. Stale podnosimy jakość kształcenia w naszym Instytucie, ściśle współpracujemy z firmami zrzeszonymi w Izbie Gospodarczej Północnej Wielkopolski i szukamy innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych, dzięki którym zajęcia będą bardziej angażujące i praktyczne - komentuje wprowadzenie symulacji na zajęcia dr Paweł M. Owsianny – dyrektor Instytutu.

Wykładowca jako mentor biznesu

Nowe umiejętności zdobyło czterech wykładowców, którzy podczas praktycznych warsztatów z ekspertami firmy REVAS zdobyli nie tylko wiedzę techniczną z zakresu obsługi narzędzia, lecz również wiedzę dotyczącą prawidłowej oceny działań i postępów studentów. Składa się na nią nie tylko wynik finansowy wirtualnego przedsiębiorstwa, ale także zadowolenie jego klientów i pracowników, rozwój a nawet poziom zadłużenia. Na naszej uczelni, po przejściu dwuetapowego szkolenia oraz zdaniu egzaminu Certyfikat Trenera Branżowych Symulacji Biznesowych REVAS otrzymali dr Paweł M. Owsianny, dr Monika Kłos, mgr inż. Karolina Skotarczak-Dobrzyńska i mgr inż. Norbert Rataj.

Dzięki wdrożeniu Branżowych Symulacji Biznesowych, pilska filia Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu dołączyła do elitarnego grona Innowatorów Branżowej Przedsiębiorczości, do którego należą uczelnie, szkoły, instytucje oraz firmy z Polski i zagranicy.